قطعات و لوازم یدکی ماشین سنگین
نوشته شده توسط : قائمی

یکی از مهم ترین مسائلی که مورد توجه تمامی رانندگان کامیون همیشه بوده است، تامین و تعویض قطعات ماشین سنگین خود است. کامیون ها نقش بسزایی را در صنعت و رونق کشور ایفا می کنند و از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند. اما باید در نظر داشته باشید که اگر حتی گران ترین کامیون جهان را صاحب هستید، می بایست برخی از قطعات آن را در زمان های معین تعویض نمایید.
تعویض برخی از قطعات ماشین سنگین موجب می گردد تا کامیون شما از قدرت و عملکرد بهتری برخوردار گردد. علاوه بر آن تعویض قطعات مصرفی پر کاربرد می تواند سبب افزایش طول عمر اجزا و قطعات دیگر گردد؛ به عنوان مثال اگر شما لنت های ترمز را به موق تعویض کنید، استحکاک کفشک آهنی با کاسه چرخ و دیسک ترمز کمتر می شود و در نتیجه خط های عمیق که قدرت ترمز را کاهش می دهد، بر روی دیسک ترمز و کاسه چرخ نمی افتد. نا گفته نماند که برخی از قطعات کامیون که باید سر موقع تعویض شوند، نشانه هایی دارند که راننده اگر بتواند آن ها را به خوبی تشخیص دهد سبب می شود تا بتواند طول عمر کامیون خود را افزایش دهد.

انواع قطعات ماشین سنگین
به طور کلی، قطعات ماشین سنگین به دو صورت مصرفی و یدکی وجود دارند. قطعات مصرفی، دسته قطعاتی هستند که پس از مدتی به دلیل دما بالا، فشار و استحکاک عملکرد خوب خود را از دست می دهند و می بایست در مواقعی مشخص تعویض شوند. برخی از قطعات مصرفی ماشین سنگین بسیار مهم عبارتند از: روغن موتور، فیلتر روغن، فیلتر گازوییل، فیلتر هوا، لاستیک و تایر، شیلنگ های انتقال هوا و مایع در تمامی بخش های کامیون، لنت ترمز هر چرخ و دیسک و صفحه کلاج.
اما قطعات یدکی نسبت به مصرفی بسیار متفاوت هستند. یکی از بزرگترین تفاوت های قطعات یدکی و مصرفی کامیون ها، زمان تعویض است. همانطور که در بخش قبل به آن اشاره شد، قطعات مصرفی هر کدام طول عمری مشخص دارند و می بایست در زمانی معین تعویض شوند؛ اما قطعات یدکی اگر درست استفاده شوند، به هیچ عنوان از بین نخواهند رفت و از طول عمر بسیار بالایی برخوردار هستند. قطعات ماشین سنگین به صورت مصرفی شامل: گیربکس، دیفرانسیل، سیستم انتقال سوخت، شاسی، کابین و .... می باشد. البته در نظر داشته باشید که برای خرید قطعات یدکی کامیون می بایست با افراد متخصص مشورت کنید تا آن ها بهترین گزینه را به شما پیشنهاد کنند.





:: برچسب‌ها: قطعات ماشین سنگین , لوازم ماشین سنگین , لوازم یدکی ماشین سنگین ,
:: بازدید از این مطلب : 224
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 بهمن 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: